sukkertrang
Krop & velvære

9 tips til mindre sukkertrang

af Redaktionen 13. januar 2015
Mange af os kender den...- sukkertrangen! Her giver SØNDAG dig 9 tips til at mindske den eller komme helt af med den!

1. Tøm huset for søde sager, og læg en god plan for, hvad du skal gøre, når sukkertrangen melder sig.

2. Gå en tur i den friske luft. Aktivitet hjælper.

3. Spis en sød frugt, f.eks. en saftig appelsin. I de fleste tilfælde kan man kaloriemæssigt spise ti gange så meget frugt som chokolade.

4. En kop te hjælper. Gerne med lidt mælk og en halv teskefuld honning. Sukkertrangen er ofte bare savn efter at spise noget.

5. Hav udskårne grøntsager, f.eks. gulerødder, let tilgængelige. De giver en række værdifulde vitaminer og mineraler, som chokolade mangler.

6. Børst tænder. Slik og snacks smager ikke godt på nybørstede tænder!

7. En lille frugtyoghurt kan være redningen. Lægger du en letyoghurt i fryseren i ca. halvanden time, har du en dejlig is.

8. Det er vanskeligtat skelne mellem tørst og sukkertrang. Ofte er man bare tørstig - drik et stort glas vand, det kan hjælpe.

9. Lav en smoothie. Du får en vitaminindsprøjtning oveni det, at du får dækket behovet for noget sødt.