Krop & velvære

10 Enkle Slanketips

af Slankedoktor 11. januar 2011
foto: bjørn jakobsen
Spis, giv dig tid, drik vand og værn om din søvn.

Spis!

Spring ikke måltider over. Du taber dig ikke ved at sulte dig selv og springe måltiderne over. Når du ikke indtager føde, daler din forbrænding, og det er jo ikke ligefrem den ønskede virkning.

Giv dig tid

Det tager cirka 20 minutter fra maven bliver fuld, til hjernen finder ud af, at du er mæt. Så spis ikke mere end du selv mener, at du har plads til.

Mæt i suppe

Suppe til forret. Lav en mager suppe til forret. Det mætter og gør, at du ikke kan spise så meget til hovedret.

Drik vand til

Drik vand til din mad. Så bliver du hurtigere mæt.

Værn om din søvn

Mangel på søvn påvirker niveauet af hormoner, som kontrollerer appetitten. Så hvis du har en dårlig nat, vil du spise mere dagen efter.

Find en allieret

Det er lettere at slanke sig, hvis man har en anden person at støtte sig op ad.

Lad kun sunde madvarer ligge fremme på bordetUdskift slikskålen med frugtskålen.Få hjælp til at spise sundt her

Spis aldrig direkte fra pakkenLæg altid en portion på en tallerken, så du tvinger dig selv til at se præcis, hvor meget du spiser.

Tag madpakke med på jobbet

Så har du kontrol over, hvad og hvor meget du spiser.

Spis frugt til dessert

Det er sundere end slik og giver samtidig en større mæthedsfølelse.