Kost & motion

5 tips til rygestop med succes

Har du planer om at lægge cigaretterne fra dig, har du her 5 råd til at gøre din nye livsstil lidt lettere






1. Lakridsrod
Tyg på en lakridsrod, når trangen melder sig. Ikke alene får du noget at tage dig til - lakrids styrker også din evne til at modstå stress.

2. Beroligende urter og te
Havrestrå (Avena sativa) er et fremragende naturmiddel at dulme rygetrangen med. Du kan også drikke te af citronmelisse, kamille og lavendel, som dulmer nerverne.

3. Erstat dine vaner
Gå f.eks. en tur, spis et æble eller en sund snack, eller lav en solhilsen. Sørg for at gøre noget, som kan lede dine tanker væk fra lysten til cigaretterne.

4. Homøopati og blomsteressenser
Blomsteressenser er glimrende remedier ved rygestop. Prøv f.eks. Bach's Nødhjælpsremedie eller almindelig agermåne (Agrimonia eupatoria).

5. Resonansterapi
Vega- eller E-Lybra-resonansterapi kan dulme abstinenserne. Bioresonansterapi er en helt ny form for frekvensbehandling. Forskning i frekvensterapi foregår over hele verden og er af mange blevet kaldt for nutidens moderne medicin - i stedet for at fylde kroppen med kemiske stoffer retter man op på cellernes helt specielle frekvensmønster, og derigennem genoprettes kroppens balance.

Alternativ til røgen: Røgfri cigaretter
Airomas produkter ligner cigaretter, men er det ikke. De er et nydelsesmiddel uden hverken tobak, tjære, nikotin eller kulilte, og de findes i mange forskellige smagsvarianter.
Læs mere på Røgfricigaret.dk

Lav dit eget naturlige hjemmeapotek

Læs mere om: