Kost & motion

5 gode snack-vaner

Snacking kan sagtens gøre dig slank. Det gælder bare om at gøre det på den rigtige måde. Her får du 5 gode snack-vaner

5 GODE SNACK-VANER

 
1. Snack proteiner som f.eks. en lille portion yoghurt. En undersøgelse har bl.a. vist, at hvis du spiser en snack med et højt proteinindhold om eftermiddagen, kan du bedre kontrollere din appetit senere hen.
 
 
2. Prep og put i portioner. Når du køber ind, så tænk fremad og køb snacks som f.eks. nødder, som du kan have med dig. Men sørg forinden for at fordele dine snacks i passende portioner, så du ikke ender med at spise 200 gram mandler (og dermed næsten 1.200 kcal).
 
3. Når du skal vælge en snack, så gå efter noget, der er råt, som frugter, grøntsager, nødder, friskpresset grøntsagsjuice osv.
 
Den perfekte julegave-idé – giv et abonnement på FEMINA. 3 måneder for 150 kr. >
 
4. Når du snacker, så snack. Lad være med at lave alt muligt andet imens. Undersøgelser har vist, at vi har en tendens til at spise mere, hvis vi laver alt muligt andet imens.
 
5. Start med at drikke et glas vand. Mange af os har det med at forveksle tørst med sult, så find ud af, om det også gælder dig, inden du spiser.
 
Kilde: Eatthis.com
 
LÆS OGSÅ: Food prepping: Derfor er det en god ide
 
Læs mere om: