Hudpleje

Spis dig til smuk hud

af Marlene Kronborg 25. januar 2012
Fotos: Colourbox og AllOver
Din kost har direkte indflydelse på din sundhed og dit velvære, og afhængig af hvad du spiser, kan du påvirke din huds sundhedstilstand. Her et par gode råd til, hvilke næringsstoffer der er vigtige, hvis du ønsker smuk og sund hud

 

VITAMIN AAntioxidanter er helt grundlæggende for fornyelse og vækst, når det gælder hudceller. Påføres vitaminet direkte på specifikke områder, kan det booste kollagen-produktionen og fremme hud-cellernes vækst.SPIS: Æggeblommer og mælkeprodukter.  

 

  FEDTFedt er en vigtig faktor, hvis du ønsker spændstig hud og blødt, skinnende hår.SPIS: Olivenolie, avocado og omega-3-fedtsyrer.

 

VITAMIN DAfgørende for ud-viklingen af hudceller.SPIS: Æggeblommer, laks og mælke-produkter.  

 

  VITAMIN COpbygger hudens kollagen. C-vitaminet er et protein og tilfører huden struktur, tone og elasticitet.SPIS: Citrusfrugter, broccoli, peberfrugter, bær og tomater.

 

VITAMIN BFastholder fedtsyrerne i huden, så huden forbliver blød.SPIS: Gær, æg, lever og grøntsager.  

 

  VITAMIN EE-vitaminet er en antioxidant og opbygger og hjælper huden til at opretholde en sund og flot overflade.SPIS: Hvedekim, bladgrønt, nødder og hele korn.