Annonce
Motion og øvelser

4 (uventede) fordele ved at gå en tur

Få boostet både dit humør, din kreativitet og dit helbred med en daglig gåtur. Bliv inspireret af fordelene ved at tilbagelægge kilometerne til fods, og få gode tip til at snige flere skridt ind i en travl hverdag.

En gåtur kan så meget mere end at bringe dig fra a til b. Og hvis du har alt for meget fokus på at komme frem, glemmer du måske at nyde turen til fods. Gåturen giver dig frisk luft og motion og er en af de mest bæredygtige måder, du kan transportere dig selv på. Men vidste du også, at din kreativitet får et nyk opad, når du er ude at gå?

Med et par gode sko på er det let at gå flere skridt og bruge gåturen som et pusterum. Brug sanserne, og mærk, hvordan din krop har godt af at røre sig. Uanset om du tager den i rask trav eller slentrer af sted, høster du nemlig masser af fordele, når du går en tur. Og så er gåturen jo en motionsform, som du kan dyrke både alene og sammen med venner og familie. Sæt tempoet og distancen selv, og kom i gang med at få alle de her skønne (og sunde) fordele ud af de tilbagelagte kilometer.

Nem motion

Det er sundt at røre sig mindst 30 minutter om dagen, og en rask gåtur er en perfekt motionsform for dig, der hverken er til fitness eller andre velkendte sportsgrene. Gå i et kuperet terræn for at få yderlige sved på panden, eller nyd turen i et roligere tempo med en to go-kaffe og en god podcast i ørerne.

Løft dit humør

Der er en sammenhæng mellem motion og mental sundhed. Et stort amerikansk studie, udgivet i det videnskabelige tidsskrift The Lancet, opsamlede data på ca. 1.2 millioner mennesker over fire år, og konkluderede, at motion styrker selvværdet og de kognitive funktioner. Studierne viser, at tre ugentlige gåture af en halv times varighed er nok til at høste fordelene og give dig en større følelse af velvære.

Boost din kreativitet

En gåtur sætter fut i tankerne, og det er bevist, at det er nemmere at få nye ideer, når man bevæger sig, imens man tænker. Prøv at skifte mødelokalet ud med en gåtur, næste gang du og din kollega skal løse en opgave på jobbet.

Sov bedre (og længere)

En gåtur giver et naturligt boost til søvnhormonet melatonin. Det betyder, at din daglige gåtur hjælper dig med at falde hurtigere i søvn og giver dig søvn af højere kvalitet.

3 tip til at få flere skridt ind i din hverdag

  • Skift hælene ud med et par sneakers, når du stempler ud, og gå hjem fra arbejde, hvis du har mulighed for det.
  • Stå af bussen et stop tidligere end planlagt.
  • Mød en veninde, og vend verdenssituation over en gåtur i stedet for et cafébord.

Find skoen til din gåtur i galleriet

Sneakers fra Skechers


 

Om Skechers Max Cushioning – skoen til din gåtur

Skechers Max Cushioning er den perfekte sko til gåturen.

Skoen er let, slidstærk og åndbar, og så har den specialdesignede såler med høj stødabsorbering, der sikrer dig maksimal komfort på gåturen – uanset hvor langt du skal gå.

Skechers er grundlagt i 1992 i Californien og fører et bredt sortiment af sko til kvinder, mænd og børn.

Find din nærmeste Skechers forhandler på skechers.dk

 

Læs mere om: