
Mærket har taget verden med storm: Her er makeuplinjen, du har ventet på

Tidligere på året kunne Jacquemus annoncere, at de har indgået et partnerskab med L’Oréal Paris.
Foto: Bertrand Guay/AFP/Ritzau Scanpix
Verden har ikke rigtig været den samme, siden billeder af en kvinde iført en gigantisk, overdimensioneret hat på en strand begyndte at florere overalt på sociale medier i sommeren 2018.
Bag den virale succes – og stråhatten ‘La Bomba’ – neglede Simon Pote Jacquemus, manden bag brandet af samme navn, Jacquemus, sig ind i modespæren med et greb, der ikke har mistet sit hold siden.
Det kan godt være, at man ikke kan tilskrive Jacquemus historiske bedrifter som at frigøre kvinder fra korsetter eller lave jakkesæt på tværs af køn, men manden er alligevel revolutionær i sin tilgang til at drive et brand og et luksusmodehus.
Han er ikke styret af gamle normer og regler for, hvordan man ‘plejer’ at gøre tingene, eller hvad der er 'comme il faut' i high fashion kredse, og han er derfor heller ikke bange for at gøre tingene på sin måde, eller prøve nye ting af.
Om det er konsekvent at poste det samme billede tre gange i streg på sin Instagram-profil for at øge dets eksponering, eller om det er at være blandt de første til at lave AI-marketing i en herlig forening med personlige fortællinger. Det er fabelagtigt at være vidne til, fordi det er uforudsigeligt.

@jacquemus
Foto: @jacquemus
Dertil kommer, at Jacquemus forstår at skabe genstande, der appellerer fantastisk til tidsånden. Om det gælder gigantiske stråhatte, miniaturetasker, elegante aftenkjoler, sjove samarbejder eller mode, som passer til hverdagen, så leverer Jacquemus. Derved har brandet på meget få år fået en dedikeret, ja nærmest kultfølgerskare, som står kø i timevis, når brandet omdanner deres butik til popcorn-pop up eller finder på andre kreative påfund.
Det eneste der mangler i Jacquemus-regi (for de har allerede excelleret i både caféer, beachbars, sengetøj, Nike-sko og alt derimellem) er faktisk makeup.
Men det er kun et spørgsmål om tid.
Tidligere på året kunne Jacquemus nemlig annoncere, at de har indgået et partnerskab med ingen ringere end makeupgiganten L’Oréal Paris om en makeuplinje under Jacquemus-navnet.
“For 15 år siden begyndte jeg at drømme om at skabe Jacquemus, og parfumer og makeup var altid en del af visionen for mit brand. I dag er jeg virkelig stolt over at realisere denne drøm med den førende spiller inden for skønhed, L’Oréal,” har Simon Porte Jacquemus udtalt i en fælles annoncering med L'Oréal.
Nu bliver det blot spændende at se, om Jacquemus formår at gå lige så viralt med skønhedsprodukterne som med moden? Og hvilken retning linjen tager? Om det bliver en leg med farver, som har karakteriseret nogle af de forhenværende modeshows, eller om det bliver mere subtilt – eller inspireret af hans hjem i det sydlige Frankrig?
Det vil tiden vise. Der er endnu ikke sat en dato for, hvornår 'Jacquemus Beauty' lanceres.

Læs mere om:
Udvalgt indhold

”Hvornår kommer barn nummer to?” er et af de spørgsmål Caroline bliver mødt med, når hun søger job

Høje lyde kan lede til stress - og syv andre ting larm gør ved krop og sind
