
Generation Z dropper et af de mest populære makeupprodukter gennem tiden

Foto: Pixelshot
Mennesker har brugt mascara siden det gamle Egypten, men som en del af clean-girl trenden vælger mange Gen Z at droppe mascaraen, skriver Vogue.
På TikTok har det længe rygtedes, at mascaraen var på vej ud, skriver Byrdie, og pointerer samtidig, at Met Galaen i foråret bekræftede den trend.
Samtisig har der været et øget fokus på hudplejeprodukter, især på bagkant af Covid-19. En tendens, der, som vi tidligere har beskrevet, kan have flere negative slagsider.
Men hudplejen kommer man ikke udenom, når det handler om clean-girl æstetik. En flot glød i huden, let glossy læber, perfekt satte bryn og ingen make-up. Et less is more look, hvor det helst skal ligne, at du ikke har make-up på.
Ifølge Vogue er mascaraen et skønhedsprodukt, som de fleste ikke ville undvære – men Gen Z efterlader den altså i fortiden.

Læs mere om:
Udvalgt indhold

Michelle blev farmor som 53-årig: "Jeg har kun ganske få bedsteforældre i min vennekreds. Men jeg er så klar"

Laura Drasbæks agent sagde, at hun skulle stoppe med at sige, at hun var arbejdsløs. Så tog hun en ny beslutning for sin karriere
