https://imgix.femina.dk/media/8423c37bcf5f4d458b63a2a7cf25e10f.jpg
Stil

Få Jean Paul Gaultier på din Coca-cola

16. april 2012
af Charlotte Hallbæck
Manolo Blahnik og Karl Lagerfeld har allerede haft æren – og nu er det så Jean Paul Gaultier, der pynter dette års Coca-Cola light-flasker

Tidligere på året blev Jean Paul Gaultier udnævnt til kreativ direktør for Coca-Cola light, og derfor kan du nu få et lille snert af modemagi, når du køber din Coca-Cola light resten af 2012.

Jean Paul Gaultier designer Coca-Cola Light i en feminin silhuet

Han har netop lanceret flaskekollektionen "Night & Day", der består af to nye, vovede designs med afsæt i ligheden mellem Coca-Cola light flasken og den kvindelige silhuet. En til nattens udskejelser og en til de lyse dagtimer.

'Night' flasken er iført korset, blonder, fishnet og Gaultiers kendte kegle-BH og har en tydelig reference til Jean Paul Gaultier's eksklusive modeshows. 'Day' flasken er derimod klædt i de velkendte nautiske blå/hvide striber og er inspireret af Gaultier's glade og afslappede hverdagslook.

https://imgix.femina.dk/legacy/media/93facbf35bd04b66a2bb9c31ae54a5bb.jpg

- Coca-Cola light bad mig udforske brandets sjove personlighed og give flasken en make-over. Jeg ønsker at vise folk de koder og signaturer, som jeg elsker. Flaskerne har samme form som en kvindes krop, så det har været rigtig sjovt at "klæde dem på". Coca-Cola light motivet er så smukt i sig selv, at jeg blev nødt til at designe rundt om det. Jeg lagde sidste hånd på designet ved at anvende mit eget logo på flaskerne som et skrøbeligt stempel, der gør det til noget særligt, som man får lyst til at røre ved, siger Jean Paul Gaultier.

Som afslutning på kollektionen vil en tredje flaske - 'Tattoo' med design inspireret af Gaultier's kærlighed til body art - blive lanceret senere på året.

'Night & Day' flaskerne kan købes til vejl. pris 19,95 kr. i 7-eleven fra 7. maj 2012 og vil senere kunne købes på udvalgte cafeer i hele landet.

Læs også