
Legendarisk modehus lancerer makeuplinje - og resultatet er vidunderligt

Louis Vuitton har netop løftet sløret for deres nye makeuplinje.
Foto: PR
Vi har set det før: At store modehuse udvider deres eksklusive sortiment med mindst lige så eksklusive beautyprodukter. Dior, Victoria Beckham, Hermès, Celine og Jacquemus har eller er lige ved at lancere skønhedsprodukter.
Men særligt ét modehus har glimtet ved sit fravær af røde læbestifter og sensuelle øjenskygger: Louis Vuitton.
Det legendariske franske modehus har længe været leverandør af dufte, men aldrig bevæget sig ind på det egentlige makeupmarked. Indtil nu.
Louis Vuitton har nemlig netop løftet sløret for en helt ny makeuplinje, og her er der for alvor tale om skønhedsprodukter, der stryger direkte ind på ønskelisten. For ja, de er dyre, men de er virkelig også så smukke, at de nærmest er samlerobjekter i sig selv.
Louis Vuitton har hyret ingen ringere end stjernemakeup-artisten Pat McGrath, som Creative Director for La Beauté-linjen hos det franske modehus. McGrath har været sværvægteren i skønhedsindustrien i mere end 25 år, og er på Forbes’ liste over de 100 mest indflydelsesrige personer inden for makeup.
Makeuplinjen fra Louis Vuitton indeholder i sin debutantform læbestifter, læbebalms, og øjenskygger, alle med luksus i ascendanten, og i bedste Louis Vuitton-stil er produkterne akkompagneret af små lædervarer i husets signatur monogramlæder, såsom makeuptasker, læbestift etuier og penselholdere.
Der er altså tale om små investeringsobjekter, der sætter nye standarder i skønhedsindustrien og som forener skønhed og livsstil på et niveau, der ikke er set før.
Produkterne er ment som noget, du skal have for evigt. Der er derfor ikke tale om kontinuerlige engangskøb, hvor produktet kun holder så længe makeuppen rækker, men som genstande, der kan bruges igen og igen. Derfor er alle produkter lavet med refill, så du kun skal investere i hele produktet én gang, og derefter kan købe opfyldninger af din yndlingslæbestift eller øjenskygge – lidt samme princip, som når man køber en kalender fra Louis Vuitton. Omsvøbet er det samme, indmaden fornyes år efter år.
Se udvalgte af produkterne fra Louis Vuittons nye skønhedslinje, La Beauté her.

Louis Vuitton Beauty
Foto: PR
Læbestift, 1.050 kr. (Refil 460 kr.), se mere her

Louis Vuitton Beauty
Foto: PR

Louis Vuitton Beauty
Foto: PR

Læs mere om: