Forretter

Boghvedeboller

13. januar 2011
af Louisa Lorang og Birgitte Nymann
Skønne morgenboller du også kan bruge til sandwich. Få opskriften på boghvedeboller her

DET SKAL DU BRUGE: 25 g gær5 dl lunet vand1 tsk. salt¼ dl ekstrajomfruolivenolie1 stor spsk. fast honning½ dl hørfrø1 dl græskarkerner1 spsk. Husk100 g fuldkornsrismel100 g instant polenta200 g boghvedemelolie til formenlidt ekstrajomfruolivenolielidt flagesalt(12-14 stk.)SÅDAN GØR DU:Opløs gæren i vand. Kom salt, olie og honning i, og rør. Tilsæt hørfrø, græskarkerner og derefter Husk, rismel, polenta og boghvedemel. Rør, til dejen er samlet, og lad den hæve ved stuetemperatur i 45 minutter. Smør 12-14 muffinforme med olie, og fordel dejen heri. Fyld formene næsten op, og lad bollerne efterhæve i 15 minutter. Dryp med lidt olie og salt, og bag bollerne ved 185° i ca. 25-30 minutter, eller til bollerne er gennembagte. Vend dem straks ud af formen, og lad dem køle af på en rist. Synes du ikke, de er sprøde nok i bunden, kan du bage dem et par minutter med bunden i vejret. Servér bollerne lune eller ved stuetemperatur.TIP: Bollerne er glutenfri og er selvfølgelig også gode til sandwich eller til aftenteen. Husk kan købes i helsekosten.FEMINAs madkort 2010 er udarbejdet med henblik på et sundere og slankere liv. Bag opskrifterne og konceptet står Danmarks nye stjernekok og kogebogsforfatter, Louisa Lorang, samt sundheds- og slankeekspert Birgitte Nymann. KLIK HER FOR AT FÅ EN UDFØRLIG 5-UGERS SUND-OG-SLANK-MADPLAN MED OPSKRIFTERNE FRA MADKORTENERELEVANTE LINKS

Løbeskole