Brød

Granolabar

af Gitte Heidi Rasmussen 27. september 2012
Foto: Bjørn Jakobsen
Opskrift: Prøv denne nærende bar når du skal have en hurtig og sund snack

Granolabar (Tid: 30 min. + afkøling)

Ingredienser(til 8 stk.)2½ dl müsli20 g mandler, pecan- og hasselnødder eller græskarkerner60 g tørret frugt f.eks. blåbær, kirsebær og tranebær75 g rørsukker60 g honning25 g smørLÆS MERE: Ønsker du inspiration til flere sunde og "søde" snacks? Se flere opskrifter herFremgangsmåde 1. Bland müslien med grofthakkede nødder og mandler, tørret frugt samt rørsukker.2. Rør honning og smeltet smør i blandingen og bland det hele godt.3. Kom blandingen i en lille foliebakke beklædt med bagepapir, ca. 10x15 cm, og tryk det godt sammen.4. Bag granolabaren i 12-14 min. ved 175 grader og sæt den til afkøling.5. Skær baren i 8 mindre stykker og servér dem som en sund lille snack, når den søde sult melder sig.

Energi pr. stk.: 170 kcal.Fordelt på: protein 6%,kulhydrat 64%, fedt 30%

LÆS MERE: Granolabaren fungerer perfekt som snack midt på eftermiddagen. Skal du også have inspiration til frokosten - så prøv disse grøntsagsmuffins

Hvad synes du om denne opskrift?Giv et antal stjerner oppe i hjørnet, eller skriv din kommentar nederst

.