madplan
Aftensmad

Madplan: Persillefrikadeller, ovnbagt laks og kalvesteak

af Marie Melchior 4. august 2016
Foto: Line Falck
Synes du også, at det er lidt besværligt at planlægge ugens madlavning? Vi har gjort alt forarbejdet for dig og serverer her en færdig madplan. I denne uge skal du bl.a. have persillefrikadeller og speltsalat med bolsjebeder og croutoner, ovnbagt laks med kørvel og sommerkartofler med radiser og ærter og kalvesteak og grillet grøntsagssalat. Få alle opskrifterne her

Med en madplan bliver det let og overskueligt at servere skøn mad for hele familien. Og sammen med FEMINAs madplan får du også en fiks og færdig indkøbsliste.

Her får du fem nemme og lækre opskrifter, som giver dig god mad på bordet hver dag ugen igennem.

Gør hverdagen lettere med en madplan – se flere madplaner her

FEMINAs madplan i denne uge byder på

Mandag: Kyllingesalat med avocado, ærter og citrus-urte-yoghurt - Få opskriften her

Tirsdag: Persille-frikadeller og speltsalat med bolsjebeder og croutoner - Få opskriften her

Onsdag: Blomkåls-bøffer med spicy dressing og quinoa-tabbouleh - Få opskriften her

Torsdag: Ovnbagt laks med kørvel og sommerkartofler med radiser og ærter - Få opskriften her

Fredag: Kalvesteak og grillet grøntsagssalat - Få opskriften her

 

TIL DENNE UGES MADPLAN SKAL DU BRUGE

Kød og fisk 4 kalvesteaks 500 g hakket kalv og flæsk 4 kyllingebrystfileter ca. 1 kg lakseside eller laksefilet med skind   Frugt og grøntsager 2 modne avocadoer 2 fennikel 2 bolsjebeder 2 majskolber 2 hjertesalater 1 squash 1 aubergine 1 agurk 1 blomkål 1 bundt radiser 1 bundt forårsløg 200 g frisk babyspinat 1 kg friske ærter i bælg 400 g små tomater 500 g nye små kartofler 2 usprøjtede citroner 3 limefrugter (mindst 1 usprøjtet) 25 g frisk ingefær 1 frisk rød chili 1 fed hvidløg 1 bundt mynte 1 bundt bredbladet persille 1 bundt dild 1 bundt kørvel 2 bundter basilikum 1 bundt purløg 1 bundt koriander lidt friske ærteskud   Ferskvarer og kolonial 2 dl græsk yoghurt 2 % 1½ dl mælk 1 æg 2 skiver rugbrød 200 g speltkerner 175 g quinoa 75 g havregryn 50 g mandler 50 g kokosflager 2 spsk. fiskesauce 4 spsk. sesamolie   Du skal også bruge olivenolie 2 spsk. dijonsennep 2 spsk. vineddike 3 tsk. honning salt og friskkværnet peber flagesalt