madplan
Aftensmad

Madplan: Laks, søde kartofler og mørbradgryde

af Emma Martiny 7. februar 2019
Foto: Winnie Methmann
Synes du også, at det er lidt besværligt at planlægge ugens madlavning? Vi har gjort alt forarbejdet for dig og serverer her en færdig madplan. I denne uge skal du bl.a. have salatskål med røget laks, fyldte søde kartofler med kyllingesalat og mørbradgryde med ris og grøntsager. Få alle opskrifterne og en indkøbsliste her

Med en madplan bliver det let og overskueligt at servere skøn mad for hele familien. Og sammen med feminas madplan får du også en fiks og færdig indkøbsliste.

 

Her får du fem nemme og lækre opskrifter, som giver dig god mad på bordet hver dag ugen igennem.

Gør hverdagen lettere med en madplan – se flere madplaner her

Vi har gjort alt forarbejdet for dig og serverer her en færdig madplan. Få 5 nemme opskrifter her

Mandag: Pasta med romesco og chorizo – Få opskriften her

Tirsdag: Soccapizza med romesco, squash og oliven – Få opskriften her

Onsdag: Pokébowl med røget laks – Få opskriften her

Torsdag: Fyldte søde kartofler med kyllingesalat – Få opskriften her

Fredag: Mørbradgryde med ris og grøntsager – Få opskriften her

 

TIL DENNE UGES MADPLAN SKAL DU BRUGE

KØD OG FISK 500 g kyllingebrystfilet 1 svinemørbrad 150 g bacon i et helt stykke 200 g tørret chorizo 300 g røget laks i skiver   FRUGT OG GRØNT 2 løg 5 fed hvidløg 4 store søde kartofler 2 store gulerødder 5 store røde peberfrugter 3 squash 250 g champignoner 1 agurk 2 modne avocadoer 225 g rucola 150 g blandet grøn salat ½ frisk rød chili 1½ usprøjtet citron, mindst 1 usprøjtet 1 potte frisk koriander ½ potte frisk basilikum  1 bakke bredbladet persille ½ potte kruspersille  
  FERSKVARER OG KOLONIAL 2½ dl piskefløde 2½ dl ricotta 150 g feta 500 g pasta, f.eks. skruer 50 g mandler 2 dl kikærtemel 7 dl brune ris 2 dl romescosauce (evt. hjemmelavet) 1 dåse hakkede tomater 70 g koncentreret tomatpuré 2-3 grøntsagsbouillonterninger 290 g kalamataoliven 200 g edamamebønner uden bælg, fra frost 50 g solsikkekerner 3 spsk. grøn pesto 1 tsk. æblecidereddike 1 spsk. sød paprika 1½ tsk. røget paprika 2 laurbærblade 1 tsk. hele peberkorn   DU SKAL OGSÅ BRUGE salt og friskkværnet peber olivenolie  1 spsk. smør til stegning