madplan
Aftensmad

Madplan: Grøntsagslasagne, burger og flæskesteg

af Camilla Biesbjerg Markussen 15. august 2019
Foto: Columbus Leth
Synes du også, at det er lidt besværligt at planlægge ugens madlavning? Vi har gjort alt forarbejdet for dig og serverer her en færdig madplan. I denne uge skal du bl.a. have grøntsagslasagne med hytteost, burger med oksekød, coleslaw og syltede rødløg og flæskesteg med persillekartofler og mormorsalat. Få alle opskrifterne og en indkøbsliste her

Med en madplan bliver det let og overskueligt at servere skøn mad for hele familien. Og sammen med feminas madplan får du også en fiks og færdig indkøbsliste.

Her får du fem nemme og lækre opskrifter, som giver dig god mad på bordet hver dag ugen igennem.

Gør hverdagen lettere med en madplan – se flere madplaner her

Vi har gjort alt forarbejdet for dig og serverer her en færdig madplan. Få 5 nemme opskrifter her

Mandag: Grøntsagslasagne med hytteost - Få opskriften her

Tirsdag: Burger med oksekød, coleslaw og syltede rødløg - Få opskriften her

Onsdag: Sursød kylling med ris og aspargesbroccoli - Få opskriften her

Torsdag: Bagt torsk med parmaskinke, squash og tomater - Få opskriften her

Fredag: Flæskesteg med persillekartofler og mormorsalat - Få opskriften her

 

TIL DENNE UGES MADPLAN SKAL DU BRUGE

KØD OG FISK:  1 kg svinekam med svær (uden ben) 600 g hakket oksekød 600 g kyllingebrystfilet 600 g torskefilet 4 skiver parmaskinke   FRUGT OG GRØNT:  2 løg 5 rødløg 1 fed hvidløg 1 bundt forårsløg 1 spidskål 800 g nye kartofler 700 g squash 500 g gulerødder 300 g aspargesbroccoli 2 romainesalater 300 g små tomater (gerne i forskellige farver) 1 usprøjtet citron 1 potte frisk basilikum 1 potte kruspersille 3 stilke frisk rosmarin 1 håndfuld friske ærteskud  
  FERSKVARER OG KOLONIAL:  400 g hytteost 200 g cremefraiche 18 % 125 g frisk mozzarella 400 g frisk pasta 10 lasagneplader 175 g ærter fra frost 2 dåser hakkede tomater 5 dl grøntsagsbouillon 6 spsk. mayonnaise 1½ tsk. sambal oelek (stærk chilisauce) 3 spsk. risvinseddike 2 spsk. sojasauce 2 spsk. tomatketchup 4 dl ris (f.eks. jasminris) 4 tsk. sesamfrø 4 burgerboller   DU SKAL OGSÅ BRUGE:  olivenolie til stegning 2 tsk. tørret oregano 2 tsk. tørret timian salt og peber 1½ spsk. flagesalt 2½ dl sukker 2½ dl lys eddike