Kvinder må gerne fylde!
Georg Jensen har et klart budskab til os alle: Kære kvinde, du er ikke for meget! I en ny, stor, global kampagne er budskabet derfor ”You can never be too much you”, og meningen er, at vi alle er forskellige, og vi alle har lov til at tage masser af plads – i en samtale, i et rum, i livet, i familien og på jobbet.
- Hos Georg Jensen har vi altid opfordret kvinder til at være sig selv og skabe deres egne successer. Vores nye kampagne ligger i forlængelse af netop den filosofi, og kvinderne i kampagnen er indbegrebet af den filosofi, fortæller Georg Jensen direktør Eva-Lotta Sjöstedt, som i begyndelsen af 2016 blev udnævnt til Georg Jensens første kvindelig direktør – bl.a. for en ledergruppe bestående af 50 % kvinder.
Hvem har du selv som rollemodel? En, der undskylder for sig selv – eller en, der tør tage plads og stå ved sig selv? De fleste af os vil nok pege på en rollemodel, der er det sidste.
Georg Jensen har udvalgt fem kvinder, som har skabt sig et navn ved at have gåpåmod, drive, talent og styrke – både mentalt og fysisk. Susanne Bier er en af dem – og hun er i selskab med en række seje kvinder: en norske bokser, en australsk komiker, en iransk motorcross-kører og en amerikansk stjernekok. Fælles for dem alle er, at deres ambitiøse tilgang har bragt dem til tops inden for hver deres område. Måske kan en af dem inspirere dig til at fylde endnu mere – eller bare huske os alle sammen på, at vi aldrig er for meget.
3 tips til at blive din egen rollemodel:
- Giv dig selv lov til at ”fylde”: Tag ordet til møder, sig nej, når noget er imod dine værdier, og stræb efter det, du drømmer om.
- Husk, at du tager ikke mere plads, end andre giver dig lov til. Hvis de synes, du fylder, er det nok, fordi de selv gerne ville fylde mere. Og den gode nyhed er, at det kan de bare gøre.
- Reflektér over, hvad du gerne vil opnå – og gå efter det. Sig det højt til andre, så tit du orker, og tag de valg og fravalg, der får dig tættere på dit mål.
Du kan se mere om Georg Jensens kampagne her