Selvudvikling

Få en talje som plus size-stjernen Christina Henricks fra Mad Men

af webredaktionen 15. juli 2014
Foto: All Over
Hemmeligheden bag plus size-skuespillerens krop er ganske simpel

Da italiensk Vogue i sommeren 2011 puttede tre smukke plus size-modeller på forsiden af bladet kun iført undertøj, var det et statement til omverdenen om, at det syletynde ideal ikke kun skal dominere modebilledet. Og forsiden på Vogue var kun startskuddet til en ny epoke, for siden da har flere modeblade haft plus size-modeller på forsiden.

LÆS OGSÅ: Få de bedste plus size-tips fra FEMINAs modestylist her

På tv er plus size-kropsidealet også kommet for at blive. Bare tag Mad Men-stjernen Christina Hendricks, der spiller rollen som den forførende, men højst intelligente sekretær Joan Holloway. Hun har en krop, man kun kan drømme om og en talje, som kan tage pusten fra enhver. Selv har plus size-stjernen udtalt, at hun bryder stort set alle de sundhedsregler, hun kan komme i tanke om. Men hvad er så hendes hemmelighed?

Plus size-stjernen træner tre gange om ugen

Selvom Christina Hendricks bryder de fleste sundhedsregler, hun kender til, træner hun alligevel tre gange om ugen sammen med skuespilleren og ægtemanden Geoffrey Arend og deres personlige træner.

Og at træne sammen med andre kan bidrage til at øge motivationen og gøre det sjovere at træne.

Når Christina Hendricks træner med sin mand, plejer hun at træne konditionstræning på løbebåndet og styrketræning på sin bosu-bold, der er flad på den side, der vender ned mod jorden. Den er god til balance- og stabilitetstræning.

Intervaltræning på løbebåndet gør blandt andet, at man forbrænder flere kalorier, end hvis man løber i et jævnt tempo.

Bosubolden bruger Christina Hendricks til at variere sin træning fra løbebåndet. Hun bruger den til at lave squats på samt at kombinere med håndvægte. Og netop træning med en bosubold er særdeles effektivt til at træne taljen. Så næste gang du skal løfte vægte i træningslokalet, så prøv at stå på en bosubold – så bruger du flere muskler end bare dine armmuskler.

LÆS OGSÅ: 7 do's and dont's til plus size-størrelser