muskelmasse
Kost & motion

Sådan opbygger du ren muskelmasse (uden træning)

Vidste du at du rent faktisk kan opbygge din muskelmasse med søvn, protein, kalorier og restitution?

5 MÅDER AT OPBYGGE MUSKELMASSE PÅ 

Kom mere protein i din mad
Spis oksekød, linser, fisk, bønner og æg – det indeholder alt sammen masser af protein.
 
LÆS OGSÅ: Derfor er din gåtur genial motion
 
Spis nok
Du skal spise mere mad, hvis du laver hård, intensiv træning. Få ekstra kalorier fra grøntsager, frugt og sundt fedt.
 
 
Få mere søvn
En af de vigtigste ting for opbyggelsen af muskler er at få nok søvn – minimum 7 timer hver nat. Når du sover, får kroppen nemlig mulighed for at genopbygge sig selv.
 
Giv et abonnement i julegave - spar 30%! Vælg imellem 17 forskellige blade - f.eks. "Q - Kvinder med kurver". Klik her >
 
Supplér med bouillon lavet på knogler
Knogler indeholder flere ting, der er godt for vores muskler: Protein, gelatine og mineraler.
 
LÆS OGSÅ: Fokusér ikke på vægttab: Træn for at blive glad
 
Opprioritér hviledage
Du får ikke større muskler af at træne hver dag. Muskler har brug for tid til at regenerere. Ideelt set skal du træne musklerne to-tre gange om ugen og lade der gå 48 timer imellem hver omgang. På hviledage vil yoga- og strækøvelser være godt for musklerne, mens de regenerer.
 
Kilde: Mindbodygreen.com
 
Læs mere om: