stofskifte
Kost & motion

6 ting, der kan sænke dit stofskifte

Hvis du gerne vil øge dit stofskifte er træning en sikker vinder. Hvor imod strikse diæter er en dårlig ide. Se her, hvilke 6 ting der sænker dit stofskifte

DISSE 6 TING KAN SÆNKE DIT STOFSKIFTE

 
1. Dine gener: Nogle af os har ”takket” være vores gener et stofskifte, der gør, at vi forbrænder vores kalorier langsommere end andre. Hvad kan vi gøre ved det? Ingenting, andet end at forsøge at kompensere via vaner, der hæver stofskiftet. Det vil sige træning!
 
2. Et skift i dine hormoner som konsekvens af f.eks. stress kan betyde, at dit stofskifte sænkes.
 
 
3. Strikse diæter. Får din krop alt for lidt mad, går den ned i forbrændingsgear.
 
LÆS OGSÅ: Myten om kost og stofskifte
 
4. Ikke nok søvn kan også påvirke dit stofskifte negativt.
 
5. For lidt vand er heller ikke godt for stofskiftet. Undersøgelser har f.eks. vist, at vand hjælper kroppen med at forbrænde energi.
 
6. Mangel på calcium (kalk). Calcium er ikke kun vigtigt for dine knogler. Det spiller også en rolle for dit stofskifte. Du får det bl.a. ved at spise mælkeprodukter og grønne grøntsager.
 
Kilde: Webmd.com
 
Læs mere om: