Sådan kommer du af med din hovedpine

Spændingshovedpine kan trænes væk - med tungen. Læs træningsekspert Birgitte Nymanns simple øvelse her

Mandag d. 13. maj 2013 - af Redaktionen Foto: Pantherstock

 

Kender du også til den irriterende spændings hovedpine, der gerne dukker op sidst på eftermiddagen? Den sidder som et skruestik om hovedet, og er svær at komme af med igen.

Spændings hovedpine kommer ifølge træningsekspert Birgitte Nymann af for store muskelspændinger. Muskelspændingerne kan være for store i en række muskler, også de muskler, der styrer din tunge. Men specielt én øvelse, kan gøre underværker for din hovedpine.

- Ved at lave denne øvelse kan du afspænde musklerne omkring din hals og nakke. Du ser lidt underlig ud, når du gør det, men det virker, forsikrer Birgitte Nymann.

Myoser - sådan fjerner du dem selv

Du kan lave øvelsen, hvor som helst du har brug for afspænding omkring hals og nakke:

Luk munden og sæt tungen på ydersiden af tænderne. Lad så tungen vandre rundt i munden, langs kanten af dit tandkød hele vejen rundt. Fortsæt i 60 sekunder.

- Sæt et ur til at ringe, så du ved, at du fortsætter i 60 sekunder. Det er nemlig nødvendigt for, at du får det fulde udbytte, siger Birgitte Nymann.

-Efter de 60 sekunder vil du frigive en masse slim fra stemmebåndet, så værsgo at synke!

Og forhåbentlig er din hovedpine nu væk …

Fjern spændingshovedpinen med en enkel øvelse