Lane Bryant viser et billede af Denise Bidot med strækmærker
Selvudvikling

Strækmærker? Det er da noget, man er stolt af!

21. december 2016
af Christina Forsberg
Så har det amerikanske tøjbrand Lane Bryant igen brilleret: Den verdenskendte plus size-model Denise Bidot viser sine strækmærker frem i den seneste kampagne – læs her, hvad det betyder for hende.

Mere end 14.000 likes og masser af positive kommentarer. Det var, hvad top-plussizemodellen Denise Bidot hurtigt fik på sin Instagram, da hun postede et af de kampagnebilleder, hun netop har lavet for det amerikanske tøjbrand Lane Bryant, skriver SELF.com.

Grunden: Bidot optræder uretoucheret i bikini og viser sine strækmærker frem. Hvilket ikke er noget, man ofte ser i undertøjs- og badetøjsserier. Faktisk aldrig. Selv er den 30-årige Muse Management-model lykkelig for billederne med ”mor-striberne” som de også kærligt bliver kaldt – bl.a. af Bidot selv.

”Tak til @lanebryant for at elske min krop, mine strækmærker og det hele," siger Denise Bidot ifølge SELF.com.

Læs også: Her er sandheden bag de smukke Victoria's Secret-modellers ydre

Er man kun smuk uden strækmærker?

Det har nemlig været lidt af en rejse for hende at komme til at holde af de strækmærker, der bl.a. er resultatet af datterens fødsel otte år tidligere. For hver gang Denise Bidot havde skudt nogle smukke billeder og oplevet at føle sig skøn på selve optagelsen, blev billederne retoucheret efterfølgende. Dette gjorde hende i tvivl om hendes krops skønhed.

”Jeg begyndte at tænke, at måske ville jeg være smuk, hvis IKKE jeg havde disse strækmærker, og jeg gik bl.a. i gang med at få laserbehandlinger for at fjerne dem."

Men efter at have brugt adskillige penge og masser af tid på det, fik Bidot en åbenbaring:

"Jeg prøvede jo at bekæmpe noget, der var en del af mig. Men jeg vil ikke af med dem, for de er jo et tegn på, at der har vokset et fantastisk lille barn inde i min mave."

Læs også: Kropsidealer: Derfor spejler vi os i dem

Alle kropsstørrelser skal hyldes

Også for Lane Bryant giver det god mening at vise kvindekroppen, som den er. Deres marketingchef Brian Beitler fortæller til SELF.com, at siden de startede med deres krops-positive kampagne, har mantraet lydt, at kvinder skal blive hyldet og set for dem, de er.

”Vores håb er, at mange flere brands vil følge trop. Ikke bare ved ikke at retouchere billederne, men også ved at hylde alle former, størrelser og kroppe.”

Også Bidot har et håb. Nemlig at mange flere kvinder kommer til at opleve en større fortrolighed og glæde ved deres egne strækmærker, når de ser hendes uretoucherede billeder.

”Jeg håber, de endelig kan trække vejret roligt, og sige ”åh, ok, jeg kan se sådan her ud, det er fantastisk – og der er intet forkert i det.”

https://imgix.femina.dk/call_to_action/curvy_kandi_cta2.png

Læs også