Kvindeløb

Annonce: 3 ting, der booster din energi

Birgitte Nymann, sundhedsekspert, opvarmer ved FEMINA Kvindeløb og ambassadør for LIDL fit, giver her tre bud på grønne råvarer, der giver ekstra energi - til løbeturen eller bare til at komme godt og friskt gennem hverdagen.

Bananer
De giver hurtig energi, hvis blodsukkeret dropper inden, under eller efter løbet. De giver desuden kalium, B6 vitamin og jern, som er vigtigt efter træning. De er nemme at have med i tasken og kan også tilfredsstille trangen til sødt i løbet af dagen.

Ingefær
Ingefær virker antioxidantisk og beskytter dig imod den inflammation, der opstår, når du træner. Blend roden med noget vand i to minutter. Si trevlerne fra, og du har en perfekt ingefærdrik, som du kan bruge med danskvand eller varmt vand.

Grønne grønsager: spinat, kål og broccoli
De er sprængfyldte med antioxidanter, der hjælper dig med at restituere bedre efter træningen, og de giver gode kostfibre til maven. Grønne grønsager mætter godt og hjælper dig med at holde dit blodsukker under kontrol. Blodsukkerkontrol er vigtigt, både når du vil træne effektivt, men også når du vil tabe dig. Brug grønsagerne i dine frikadeller, omeletter, smoothies eller juices.

Psst ...
Du finder altid økologisk frugt og grønt til små priser hos LIDL. LIDL har nemlig en mission om at gøre det nemmere for os danskere at leve sundt. Du kan møde LIDL på årets kvindeløb og høre mere om sundhedsuniverset LIDL fit. Se mere på facebook.com/lidlfit

LÆS OGSÅ: Mød Lidl fit på FEMINA Kvindeløb

Læs mere om: