Gratis kalorietabel

Kost & motion

Kalorietabel - Download den gratis her

Mangler du også en lille reminder på hvor mange kalorier du risikerer at indtage hver gang du åbner køleskabet| Download gratis kalorietabel her - lige til at hænge på køleskabet.

Her får du en kalorietabel med de mest spiste fødevarer.

Tab dig med Q Slank

Kæmper du en evig kamp mod de ekstra kilo? Du er langt fra den eneste, og nu kan du med SlankeDoktor få støtte og opbakning fra et af Danmarks største slanke-communities.

Q Slank er et samarbejde mellem Q og SlankeDoktor, og bliver du medlem her får du både personlig diætist og kostplan, Danmarks bedste kalorieberegner og adgang til over 5000 opskrifter online.

Vil du møde nye bekendtskaber samtidig med du smider de overflødige kilo? Så bliv medlem af Q Slank nu ved at klikke her

En kalorietabel er lige til at hænge op på køleskabet, så du kan holde øje med, hvad det er, du spiser. Denne kalorietabel har taget udgangspunkt i én portion, og det betyder, at de angivelser, du ser af fx fedt og kostfibre, er for den angivne portion og ikke pr. 100 g, som du normalt læser det på en deklaration.

Denne kalorietabel indeholder langt fra alle fødevarer, men du kan ofte sammenholde det, du spiser, med noget i denne liste. Fx kan du sammenligne skinke og hamburgerryg.

> Download kalorietabellen her


Hvor mange kalorier må jeg spise på en dag?

Det er meget individuelt, hvor mange kalorier du må spise på en dag, når du vil tabe dig. SlankeDoktor.dk giver dig nogle generelle retningslinjer. Tabellen herover giver dig en oversigt over, hvor meget dine råvarer fylder i din kalorietabel.

Hvis du vil tabe dig er en gylden rettesnor, at det sundeste vægttab, er at tabe maximalt et kilo om ugen og gerne et halvt til et helt kilo. Der er nogle gyldne regler for, hvordan dit vægttab bedst kommer til at fungere. Din mad skal være sammensat af et bestemt forhold af fedt, kulhydrat, protein og kostfibre. Dem kan du læse meget mere om i linket herefter og samtidig se din kalorietabel for mange kalorie du må indtage samlet i løbet af en dag, alt efter hvor meget du vil tabe dig.

Så mange kalorier må du indtage i løbet af en dag - sammensat af protein, fedt, kulhydrat og kostfibre.