Annonce
Makeup & hudpleje

5 aftenritualer: Bliv skøn, imens du sover

Skøjter du hen over dine aftenritualer? Det er en skam. En stund med velvære og selvforkælelse er god for både krop og sjæl. Her får du 5 tip til gode aftenvaner, der gør dig skønnere, imens du sover.

Advertisement

Det kræver kun ganske få ændringer af din aftenrutine for at styrke dit indre velvære og din ydre fremtoning. Skift mobiltid ud med meditation, og brug nogle ekstra minutter på selvforkælelse om aftenen. Med disse små aftenritualer kan du med god samvittighed lægge hovedet på puden.

Giv dig selv en spafølelse

Aftenrutinen behøver ikke at være noget, som bare skal overstås. Hiv spafølelsen ind i badeværelset, og skab et afslappende aftenritual, som giver ro i sindet. Luk af for omverden, tænd stearinlys, lyt til afslappende musik, og få dine omgivelser til at emme af ro og velvære. Brug lidt ekstra tid på at vaske dit ansigt, og massér din krop ind i en tyk fugtighedscreme, som vil gøre din hud silkeblød og smidig.

Slip mobilen inden sengetid

Hvis du somme tider har svært ved at falde til ro om aftenen, kan det meget vel skyldes din mobil. Vores nattesøvn svækkes, når vi tjekker nyheder, besvarer mails eller scroller gennem Instagram lige inden sengetid. Det skyldes det unaturlige lys fra vores smartphone, der nedsætter hjernens produktion af søvnhormonet melatonin, som medvirker til, at vi føler os mindre trætte. Gør dig selv en tjeneste, og lad den sidste time inden sengetid være mobilfri.

Vælg det rette hovedpudebetræk

Vi bruger en tredjedel af vores liv på at sove, og den position vi sover i - og det hovedpudebetræk vi sover med - påvirker vores hud. Vender og drejer du dig i løbet af natten, kan det være en fordel at investere i et hovedpudebetræk af silke eller satin. Det vil være mere skånsomt for din hud og dit hår.

Meditér

Meditation beroliger kroppen og får styr på tankerne. En daglig meditationspraksis før sengetid kan give dig bedre forudsætninger for at komme ned i gear, samle tankerne og optimere din nattesøvn – og så er det også med til at hæmme mængden af stresshormoner i din krop. Gør pusterummet til en del af aftenrutinen, hvor du investerer i din sundhed og styrker dit velvære indefra.

Fugt huden til natten

Huden er mere modtagelig overfor fugt og plejende ingredienser hen over natten. Ved at fugte kroppen inden sengetid styrker du hudens overflade, så der dannes en hinde af uundværlige lipider, som beskytter huden om dagen. Det er vigtigt at være konsekvent med hudplejerutinen, da kroppen har brug for at få tilført fugt hver dag, så den ikke udtørrer. Brug lidt ekstra tid om aftenen på at massere cremen ind i huden, og sørg for at vælge en fugtighedscreme med et højt fedtindhold for det bedste resultat.

Original Clinic Cream, Decubal, kan købes online her

OM DECUBAL

Decubal har over 40 års erfaring med hudpleje og er udviklet af dermatologer, hudplejeeksperter og toksikologer. Alle Decubals produkter er allergicertificerede og egner sig især til tør og sensitiv hud. 

Læs mere om Decubal produkterne her

 

 

Læs mere om: