Forretter

Mysliboller

12. januar 2011
af Louisa Lorang og Birgitte Nymann
Bollerne er også gode som et mellemmåltid. Få opskriften på mysliboller her

DET SKAL DU BRUGE: 25 g gær5 dl lunet vand (37°)2 spsk. ekstrajomfruolivenolie1½ tsk. salt75 g hakkede valnødder50 g hakkede hasselnødder1 dl havregryn1 dl rosiner1 dl græskarkerner250 g groft malet hvedemelca. 150 g fint malet hvedemelolie til formen(12 stk.)SÅDAN GØR DU:Opløs gæren i lunet vand, og kom olie, salt, valnødder, hasselnøddeflager, havregryn, rosiner og græskarkerner i. Rør til sidst begge slags mel i, og sæt dejen til at hæve ved stuetemperatur i 40 minutter. Kom bollerne i smurte muffinforme, og lad dem efterhæve i 15-20 minutter. Bag dem ved 200° varmluft i ca. 20-25 minutter, eller til de er gennembagte.Vend dem ud af formen, og bag dem evt. i yderligere 3-5 minutter med bunden i vejret. Spis dem lune eller kolde.TIP: Disse boller er også gode som mellemmåltid. Tag en i tasken, og spis den sammen med et stykke frugt.FEMINAs madkort 2010 er udarbejdet med henblik på et sundere og slankere liv. Bag opskrifterne og konceptet står Danmarks nye stjernekok og kogebogsforfatter, Louisa Lorang, samt sundheds- og slankeekspert Birgitte Nymann. KLIK HER FOR AT FÅ EN UDFØRLIG 5-UGERS SUND-OG-SLANK-MADPLAN MED OPSKRIFTERNE FRA MADKORTENERELEVANTE LINKS

Løbeskole