madplan
Aftensmad

Madplan: Sushi, kyllingespyd og luksus-bolognese

af Emma Martiny 25. juli 2019
Foto: Winnie Methmann
Synes du også, at det er lidt besværligt at planlægge ugens madlavning? Vi har gjort alt forarbejdet for dig og serverer her en færdig madplan. I denne uge skal du bl.a. have sushi med rejer og asparges, gyros-kyllingespyd med pitachips og tzatziki og pasta med luksus-bolognese. Få alle opskrifterne og en indkøbsliste her

Med en madplan bliver det let og overskueligt at servere skøn mad for hele familien. Og sammen med feminas madplan får du også en fiks og færdig indkøbsliste.

Her får du fem nemme og lækre opskrifter, som giver dig god mad på bordet hver dag ugen igennem.

Gør hverdagen lettere med en madplan – se flere madplaner her

Vi har gjort alt forarbejdet for dig og serverer her en færdig madplan. Få 5 nemme opskrifter her

Mandag: Sushi med rejer og asparges - Få opskriften her

Tirsdag: Burger med edamame-bøf og chilimayo - Få opskriften her

Onsdag: Gyros-kyllingespyd med pitachips og tzatziki - Få opskriften her

Torsdag: Koteletter med grøn bulgursalat - Få opskriften her

Fredag: Pasta med luksus-bolognese - Få opskriften her

 

TIL DENNE UGES MADPLAN SKAL DU BRUGE

KØD OG FISK:  150 g rejer fra frost 500 g kylling i strimler 4 nakkekoteletter 500 g hakket oksekød 150 g pancetta   FRUGT OG GRØNT: 3 løg 2 små rødløg 11 fed hvidløg 1½ agurk 4 modne avocadoer 4 stilke bladselleri 1 bundt grønne asparges 1 bundt radiser 2 gulerødder 375 g blandet grøn salat 2 usprøjtede citroner 1 bundt bredbladet persille 1 håndfuld frisk basilikum 1 håndfuld frisk oregano 1 håndfuld frisk mynte 1 håndfuld frisk dild  
  FERSKVARER OG KOLONIAL: 150 g feta 25 g parmesan 2 dl yoghurt naturel 3,5 % 3 dl græsk yoghurt 10 % 2 æg 2 dl god mayonnaise 500 g edamamebønner uden bælg, fra frost 2 dåser hakkede tomater 200 g koncentreret tomatpuré 4 burgerboller 4 dl sushiris 3 spsk. risvinseddike (eller hvidvinseddike) 2 tsk. hvidvinseddike 6 ark tørret noritang sojasauce syltet ingefær 2 dl rødvin 400 g spaghetti 3 dl bulgur 3 spsk. chiafrø 4 pitabrød 1 dl græskarkerner 1 spsk. dijonsennep 1 spsk. honning 2 laurbærblade 2 spsk. gyroskrydderi 2 tsk. tørrede chiliflager   DU SKAL OGSÅ BRUGE:  salt og peber olivenolie 1 sushirullemåtte 8 grillspyd