Løb

Styrketræning til løbere

Træning-sekspert Anna Bogdanova viser, hvordan du laver trænings-øvelserne getups og asymmetriske swings.

Get-ups

Lig på ryggen med en vægt i højre hånd pegende lodret. Højre fod i gulvet.

Bevægelsen:

Tril om på venstre side med kropsvægten på venstre hånd. Kryds højre ben til venstre, og bøj venstre knæ. Løft hoften, og hold venstre knæ i gulvet. Træk venstre knæ tæt på venstre hånd. Ret kroppen op til lodret. Rejs dig op, og træd frem. Modsat rækkefølge ned. Se på vægten, og lav øvelsen i et jævnt tempo. Hold armen lodret og skulderbladet væk fra øret under hele bevægelsen. Skift side efter hver gentagelse.

 

TILMELD DIG FEMINA KVINDELØB HER

Asymmetriske swings

Vælg 2 forskellige kettlebells. Stå med hoftebreddes afstand mellem fødderne med kettlebells på gulvet foran dig. Hold brystkassen løftet, mens du bøjer benene og fører hoften tilbage.

Bevægelsen:

Tag fat i vægtene med hver sin hånd, så tommelfingrene peger indad, og træk dem tilbage mellem benene. Rejs dig kraftfuldt op, og lad vægtene svinge frem til skulderhøjde. De skal være på linje med hinanden, håndfladen skal her vende nedad. Se lige frem. Lad vægtene svinge tilbage mellem benene, mens du igen bøjer benene og skyder hoften tilbage. Spænd i maven, og hold hovedet i forlængelse af kroppen.

Du kan se mere om getups og swings her: