Annonce
Krop & velvære

Sporty og 100 % sikker!

Dryp, dryp ... Kender du også det med helst ikke at dyrke alt for vild sport - fordi vi bare ikke gider tisdryp? Det er mere almindeligt, end du tror. Og endnu bedre: Der er en løsning, så du kan dyrke alt det sport, du orker - uden at frygte uvelkomne pletter.

Det er ikke spor flovt at dryppe lidt, mens du sjipper, løber en tur med veninderne eller laver squats i fitnesscenteret. Én ud af tre kvinder over 35 oplever det samme som dig, men kombinationen af knibeøvelser og sikker beskyttelse kan heldigvis give dig hverdagen tilbage og glæden ved at dyrke motion og være sammen med veninderne. Og ja, det gør en forskel, hvilken slags beskyttelse du vælger, for et menstruationsbind er uegnet til at absorbere urin. Det gode ved TENA Lady Discreet er, at det ligner et almindeligt bind uden at være det, så du kan leve et hverdagsliv fuld af frihed, så længe du bare har pakket sportstasken rigtigt.
Apropos at være i god form, vidste du, at blot 5 minutters bækkenbundstræning dagligt kan reducere inkontinens og måske endda få den til at gå helt væk? Og det allerbedste er, at det aldrig er for sent at begynde.

3 effektive bækkenbundsøvelser:

• Styrkende knib. Knib med bækkenbundsmusklerne, så meget du kan. Bliv ved med at knibe i 5 sekunder. Slap af i 5 sekunder. Gentag 5-10 gange.
• Udholdende knib. Knib ved medium styrke, så længe du kan. Prøv at knibe i 60 sekunder. Gør dette hver gang du har afsluttet en omgang styrkende knibeøvelser.
• Hurtige knib. Knib, så meget du kan i 2 sekunder. Slap derefter af i 2 sekunder. Gør dette 5-10 gange om dagen – også hver gang du kan mærke, at du skal nyse, hoste eller begynder at grine.