Morgentræning øger din forbrænding

Træning om morgenen sætter gang i forbrændingen og holder den høj hele dagen

Fredag d. 4. maj 2012 - af Nina Bendixen, NewsDesk, Aller Media. Foto: Aller Over Press







Det kan være svært at motivere sig til at stå op før solen for at træne, men der er mange fordele ved at omlægge sine morgenrutiner og få gang i kroppen.

- Der er flere grunde til, at motion om morgenen er særlig godt. Blandt andet er der ingen, der står i vejen for dig og din træning, siger ernæringsekspert og personlig træner Thomas Inge Ravlo til KK.no.


Kickstart din forbrænding
Din krop bliver kickstartet af de positive hormoner, der bliver skudt igennem din krop, og det giver en god start på dagen.

- Træningen vil også sætte gang i forbrændingen og sørge for, at den forbliver høj i løbet af dagen, siger han.

Morgentræning giver dig en super start på dagen, og så behøver du ikke bekymre dig om den tur i træningscentret, når du har fri fra arbejde.


Fem minutter er nok
Du kan sagtens ændre dine morgenrutiner, men det skal gøres løbende.

- Start med at stå op på samme tidspunkt hver dag, for eksempel 05:30, så vil behovet for søvn stabiliseres, du vil begynde at sove tidligere, og du vil sove bedre, sagde Ravlo.

Det vigtigste er, at man får gang i forbrændingen, skriver KK.no, så selvom du kun bruger fem minutter på at løbe op og ned ad trapperne derhjemme eller går en kort morgentur, så vil det have en effekt.


Prøv Feminas gratis løbeskole her

Brug løbeplanneren og hold styr på hvor langt du løber og hvor meget du forbrænder