Annonce
Kost & motion

3 lækre (men overraskende sunde) snacks

Får du også lyst til at snacke hen på eftermiddagen? Ingen grund til at forbinde det med dårlig samvittighed – din eftermiddagssnack kan nemlig være fuld af gode mineraler og vitaminer, også selv om den er lækker. Se bare her.

Nødder

Nødder er propfulde af sundt fedt, der holder kolesteroltallet nede – og så smager de jo fantastisk! Pistacienødder er desuden fiberrige og har et højt indhold af vitamin E og B (fx riboflavin), som er godt for hår, hud og negle. Er du mere til cashewnødder, kan du glæde dig over deres høje indhold af jern, som styrker blodprocenten. De indeholder også zink, der kan have en gavnlig virkning på hud og hår.

Tag en pose med genluk med dig, så du altid har en sund snack i nærheden, når den lille sult melder sig. Mixposerne fra Taffel er alle udstyret med smart genluk, så de er nemme at have med i tasken.

Se hele udvalget af nødder her

Chokolade

Vi har godt hørt en lille sundhedsfugl synge om det, og ja, chokolade ER sundt. Hvis du vælger en mørk chokolade på mindst 50 %, er den nemlig fuld af gode flavonioder, som dæmper skadelige forandringer i kroppen, forhindrer kolesterol i at aflejre sig og dermed reducerer risikoen for dårligt hjerte og tilstoppede blodårer. Og så bliver vi gladere af at spise chokolade, fordi det frigør stoffer i kroppen som endorfiner og serotonin, der giver os et smil på læben og en afslappet følelse i kroppen.

Popcorn

Hvis du laver dine popcorn selv i en gryde med lidt olivenolie som fedtstof (og kun salter dem let), er det faktisk en supersund snack. De er nemlig fyldt med kostfibre, som giver mæthedsfornemmelse længere og er godt for fordøjelsen. De luftpoppede popcorn har desuden en høj koncentration af de sunde antioxidanter polyfenoler, som også findes i frugt og grønt. Så hvis du har god tid, så pop dine popcorn selv – og nyd dem med rigtig god samvittighed.

Læs mere om: