Tankemylder
Mental sundhed

3 simple råd: Sådan stopper du tankemylderet, inden du skal sove

Har du tusinde tanker, du ikke kan slukke for, når du ligger og skal falde i søvn? Her er tre gode råd til at stoppe tankemylderet.

De fleste har erfaret, at en god dag begynder med en god nat. Disse tre råd kan muligvis hjælpe dig med at slukke for det tankemylder, der holder dig vågen den halve eller hele nat.
 
 

1 Gå i bad

Et varmt bad to timer inden sengetid virker afslappende. Forklaringen er, at din kropstemperatur falder, når du sover, og tager du et varmt bad to timer inden, sker dette fald hurtigere, hvilket virker søvnfremmende.
 
LÆS OGSÅ: Sådan slipper du tankemylder og bekymringer

2 Meditér

 Meditation er godt for mange ting - ikke mindst din nattesøvn. Så lyt til en meditations-app, sig et par mantraer eller sid i stille ro, inden du hopper under dynen.
 

Giv et gaveabonnement i julegave! Vælg imellem 17 forskellige blade - f.eks. PSYKOLOGI. Klik her for at læse mere

3 Skriv dagbog

 Skriv de ting ned, der holder dig vågen. Det kan flytte dine tanker fra hjernen til papiret. Og dér vil du hellere have dem, når du skal sove.
 
(Kilde: Huffingtonpost.com, Health.com og Nih.gov)
Læs mere om: