Pantherstock
Selvudvikling

Stress af!

3 genveje: Du skal kun bruge få minutter om dagen på disse øvelser. Prøv hjemme på stuegulvet eller i det tomme mødelokale på jobbet

Lars Damkjær, mindfulnessinstruktør med speciale i stresshåndtering:

1: Ryst kroppen: Stil dig oprejst med begge fødder solidt på jorden. Begynd at fjedre ved at bøje i knæene, så du sender små rystelser ud i din krop. Gør det i mindst 10 minutter. Fremkald gerne gab og ryst ekstra i opspændte områder.

LÆS OGSÅ: Har du stress? Her er symptomerne du skal holde øje med

2: Spænd op, spænd af: Læg dig på ryggen. Knyt hænderne, bid tænderne sammen spænd i alle kroppens muskler. Så meget at du næsten løftes fra underlaget. Giv så fuldstændig slip. Blive liggende nogle minutter og smelt ned i underlaget.

3: Scan din krop: Læg dig på ryggen så behageligt som muligt. Start med at mærke dine tæer og enhver fornemmelse her. Bevæg dig langsomt op gennem hele din krop. Hver gang du forlader et område, oplev det glide i baggrunden og slip det. Slut af med ansigtet og væk så langsomt kroppen til live igen. 

LÆS OGSÅ: Christiane Schaumburg-Müller: Gik ned med mavesår og stress